Ubud - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Geoff en Jenn Smit - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Geoff en Jenn Smit - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: Jenn

Blijf op de hoogte en volg Geoff en Jenn

29 Augustus 2017 | Indonesië, Kuta

Helaas hebben we Gili achter ons moeten laten. Via het hotel hebben we de boot naar Bali geboekt met een transfer naar Ubud.

We zitten ongeveer 1.5 uur op de boot en terwijl we wachten om de haven van Pandangbai in te gaan zien we Dolfijnen! Dit is waar ik al op hoopte, mijn dag weer helemaal goed :)

Aangekomen in Ubud dachten we te kunnen lopen naar ons hotel, en na de weg te hebben gevraagd komen we aan bij het Evitel resort, niet onze villa dus. Blijkbaar lijkt Evita villa en Evitel op elkaar hier ;-) Het lijkt ook wel op elkaar moet ik zeggen.
Na de wifi code te hebben gevraagd bij dit hotel en we op google maps kijken blijkt dat het nog 7km is... toch maar een taxi genomen.

Eenmaal aangekomen bij onze villa valt het een klein beetje tegen, oke je kan niet zoveel verwachten van 15 euro per nacht maar toch. Het is niet helemaal schoon en het ruikt wat muf. De deur naar buiten blijkt niet helemaal goed dicht te kunnen een mega gleuf zit er! En aangezien ik een ''klein'' beetje bang ben voor de beestjes hier en een grote spin buiten zie lopen ben ik niet helemaal op mijn gemak. Wanneer ik lekker ga douchen zit er een kakkerlak op mijn voet en later kom ik s nachts nog een grote kakkerlak tegen, iehlll. Nou goed niet aanstellen en onder de klamboe slapen. Lees 3 nachten slecht slapen :( Geoff heeft nergens last van en slaapt gewoon goed.

Ubud zelf was wel erg leuk. De eerste dag hebben we gelijk een scooter gehuurd en zijn we naar een waterval gegaan, erg gaaf! Daarna hebben we ook nog rijstvelden bezocht die ook erg mooi waren. Doordat we een scooter hadden gehuurd konden we een lekker rondje rijden en de omgeving bekijken. Overal in Bali zie je trouwens mooie tempels staan ook midden in de stad. S avonds lekker gegeten. De volgende dag zijn we naar Monkey forest gegaan, aan het begin een beetje eng maar daarna toch wel erg leuk. Je koopt een paar bananen en de aapjes komen zo op je af.
Bij geoff ging er zelf een zitten vlooien heel schattig tot hij zn tandjes erin wilde zetten, toen moest hij (aapje) snel wegwezen.

Wat wel erg is trouwens dat er aan alle kanten wordt gewaarschuwd dat je geen spullen in open vakjes van je tas moet laten en wat doen die eigenwijze toeristen... We hebben dus 2x gezien dat een aapje een pot kauwgom en wc doekjes uit de tas pakte, en die mensen maar gillen en verbaasd zijn... tsja eigen schuld. Domme toeristen weer!

Na monkey forest zijn we naar de kust gereden. Hier heb je zwarte stranden met blauw water erg mooi gezicht. Na het ritje naar de kust zijn we terug gegaan naar de villa en hebben we besloten een nacht eerder hier weg te gaan. De dag was prima maar de nachten waren toch wel vervelend. Dus nieuw hotel geboekt in Kuta.

Bij het uitchecken kregen we nog heel netjes het geld van 1 nacht terug ook! Via uber (mag officeel niet) hebben we de taxi naar Kuta genomen.
De chauffeur Putu heeft ons veel over Bali en het hindoeimse verteld tijdens de rit. Erg leuk en een vriendelijke man. Hij zei al als jullie terug komen dan laat ik jullie mijn huis zien en vertel jullie onze gebruiken. Dus wij hadden op Gili al besloten dat we teruggaan als we 12,5 jaar getrouwd zijn dus dan zoeken we Putu weer op ;)

Nu gaan we genieten van onze laatste week in Kuta!
Liefs van ons

PS: het vorige verslag kwam niet goed door, in de foto's die er nu bij staan kunnen jullie de rest lezen.

• 29 Augustus 2017 - 17:39

Lucia:

Nou, leuk vooruitzicht over 12 1/2 jaar.

• 29 Augustus 2017 - 20:29

Hanny:

Erg leuk weer om te lezen.