Bromo en Gili - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Geoff en Jenn Smit - WaarBenJij.nu Bromo en Gili - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Geoff en Jenn Smit - WaarBenJij.nu

Bromo en Gili

Door: Jenn

Blijf op de hoogte en volg Geoff en Jenn

21 Augustus 2017 | Indonesië, Gili Trawangan

Na weer een heel kort nachtje gaat de wekker weer. Om 1 uur worden we opgehaald om de Bromo vulkaan te bekijken!
Na een best ritje door de bergen worden we afgezet op een punt waar we moeten instappen in een jeep. Deze jeep brengt ons naar het uitkijkpunt waar we de zonsopgang kunnen bekijken met uitzicht op de Bromo vulkaan! Na 1,5 uur wachten komt dan eindelijk de zon op!! Het is erg koud maar zeker de moeite waard.
Wat een uitzicht geweldig! Je kijkt neer op de krater en erom heen is een stuk van 10 km weggeslagen. Echt een bizar mooi gezicht. De tour wordt alleen nog maar beter want we worden afgezet in dat stuk van 10km.
We kunnen naar de vulkaan zelf lopen! Hoe gaaf is dat :) het is net of je in een film loopt, een maanlandschap! Overal lopen indo's met paarden om je te brengen aangezien het best een stukje lopen is, maar gezien ik het niet zo op paarden heb gaan we lopen ;)
Na een stuk lopen komen we aan. Wat bizar de vulkaan maakt een herrie niet normaal, en je kijkt zo de krater in. De vulkaan is nog altijd actief en produceert constant rook. Over een smalle strook kun je lopen, geen hekje of iets en vol met toeristen hier moet je niet een misstap maken! Met enigszins trillende benen kijken we naar de vulkaan, ik heb er gewoon geen woorden voor zo gaaf!

De dag na Bromo zijn we vast met de trein naar Surabaya gegaan omdat daar de luchthaven ligt. Zondag vlogen we naar lombok. Het was een binnenlandse vlucht, eenmaal in het vliegtuig merkte we dat ze veel meer stoelen hadden gecreëerd dan officieel mag. Maar goed vliegen maar. Gelukkig is het maar een uurtje vliegen. Onderweg best wat turbulentie gehad en voor het eerst in m'n leven vond ik vliegen spannend, en toen de landing... we kwamen aardig hard neer op de grond maar gelukkig veilig en wel geland!!

Via een app hebben we een taxi besteld van blue bird. De taxi komt ons ophalen maar we worden tegengehouden door een local. We mogen niet met een blue bird taxi, gelukkig zitten wij al in de taxi dus zeggen de chauffeur gewoon door te rijden. Heel irritant die local want hij blijft ons tegenhouden, Geoff was in staat de taxi uit te stappen om die indo aan te pakken maar nadat ook ik heb gezegd dat we met deze taxi willen laten ze ons gaan. Achteraf blijkt dat de blue bird taxi geen vergunning heeft om op de luchthaven te komen, wisten wij veel!
Het verkeer op Lombok is een stuk rustiger dan Java. Na een uurtje rijden en aapjes te hebben gezien komen we aan in de haven waar we een boot zullen nemen naar de Gili eilanden!!

Met een half uurtje varen komen we aan op Gili. Wat een paradijs is dit zeg! Aqua blauwe zee en witte stranden, palmbomen overal en een relaxte sfeer! Ons hotel is ook echt geweldig! Dit is echt genieten hierzo, dat mag ook wel na een week reizen door Java. Omdat we op huwelijksreis zijn hebben ze van handdoeken zwanen en een olifant gevouwen en op ons bed gezet.

Hier zitten we 6 dagen, dat wordt zon, zee, strand en een biertje kort om genieten!!

De foto's zijn per ongeluk bij het vorige verslag geüpload!

• 21 Augustus 2017 - 16:19

Hanny:

Spannend verhaal zeg. Nu lekker even relax na al die turbulentie

• 21 Augustus 2017 - 17:07

Elaine:

Klinkt heel gaaf!! En die Gili eilanden heb ik op m'n to-do lijst erbij gezet ;-) Prachtig!! Heerlijk hoor, geniet ervan samen, verdiend!!

• 21 Augustus 2017 - 20:16

Margreet:

Oh dus zo ziet het paradijs eruit! Blauwe zee, witte stranden, palmbomen en een biertje. Wat wil je nog meer. Ik zou dat Bali maar overslaan en hier bijboeken :). Enjoy!!!!

• 21 Augustus 2017 - 20:39

Lisette:

Wouw! Super toffe reis tot nu toe Jen & Geoff! Heel veel plezier nog samen :) Liefs, Lies

• 22 Augustus 2017 - 09:29

Heleen:

Weer een ervaring rijker.
    Nu lekker even tot rust komen.
    Geniet ervan xx