Prambaran en Borobudur - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Geoff en Jenn Smit - WaarBenJij.nu Prambaran en Borobudur - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Geoff en Jenn Smit - WaarBenJij.nu

Prambaran en Borobudur

Door: Jenn

Blijf op de hoogte en volg Geoff en Jenn

17 Augustus 2017 | Indonesië, Malang

Vorige keer stopte we ons verhaal dat we in de trein zaten vanuit Jakarta naar Yogyakarta zaten. Deze treinrit duurde 7 uur en 42 minuten. Begin van de reis was het buiten nog niet zo bijzonder, veel langs stedelijk gebied. We zaten in de executieve class dus prima stoelen en beenruimte!! Tijdens de rit nog lekker wat kunnen slapen en van het uitzicht kunnen genieten. Al moest ik Geoff af en toe wakker maken dat hij toch echt even naar buiten moest kijken, die lag lekker te slapen ;)

Eenmaal aangekomen in yogyakarta een taxi naar het hotel genomen om daar 2 nachten te verblijven. We wilde de volgende dag graag de tempels bezoeken en dus besloten we een scooter te huren. Geoff zag het al helemaal zitten, ik vond het toch wel een beetje spannend aangezien ze als gekken rijden maar goed je moet soms wat risico opzoeken.

De volgende morgen de scooter dus gehuurd, nou ja scooter.... meer een lichte motor dat ding kon 100km/uur!! Geoff is gaan rijden en ik achterop. Best eng aan het begin maar Geoff reed alsof hij niet anders gewend is dus het ging prima. Hoe langer we reden hoe meer vertrouwen hij kreeg en dus reed hij net als alle andere indo's! Onderweg nog duimpjes omhoog gekregen omdat wij op dat ding zaten.
Na een uur te hebben gereden kwamen we aan bij de Prambaran! Bijna hadden we voor niks gereden want we hadden te weinig contant geld mee. Ze vragen nog aardig wat zeker voor Indonesische begrippen. Maar gelukkig was er een pinautomaat in de buurt en konden we naar binnen Wat een onwijs gave tempel is dat zeg! Echt super mooi. Ik kon wel foto's blijven maken zo mooi is het daar! Na rond te hebben gekeken hebben we daar Indonesisch gegeten bij het tempel complex.
Om vervolgens weer verder te gaan naar de Borobudur! Een kleine 2 uur rijden... maar goed we willen er wel graag heen. Na een lange rit en een houten kont komen we bij de Borobudur. Ook deze tempel is weer onwijs mooi. Je kunt het gewoon niet beschrijven... zo groot als het is echt indrukwekkend.
Na hier ook rond te hebben gelopen gaan we terug richting hotel gezien het nog een suktje rijden is en we voor donker terug willen zijn. Het wordt hier al om 18:00 uur donker dus dat is aardig vroeg.

Eenmaal in het hotel willen we de trein naar malang (oost Java) boeken maar deze zit al helemaal vol. Een klein stress momentje want we willen toch echt verder. Toen maar besloten om dezelfde nacht nog de trein te pakken. Uiteindelijk ook beter want nu hebben we deze dag extra.

Om 23:30 uur de wekker gezet om de taxi naar het treinstation te nemen en om 01:38 uur hebben we de trein. Dit is weer een rit van 8 uur... en in een mindere klasse omdat alles al vol zat. Dat hebben we geweten... geen stoelen naast elkaar. Maar Jenn keek een man lief aan en die wilde gelukkig ruilen. Ik slaap tenslotte veel liever naast m'n eigen man ;) de beenruimte was minimaal en we stopten wel elk half uur waardoor we telkens wakker werden. Maar goed al met al redelijk kunnen slapen.

Nu zitten we in Malang en gaan we morgen naar de Bromo vulkaan!
Het weer is hier trouwens heet en half bewolkt, niet eens zo heel erg want een klein stukje lopen met backpack en je zweet je een ongeluk. Straks gaan we even aan het zwembad liggen en rustig aan doen.

Tot snel! Liefs van ons

• 17 Augustus 2017 - 08:04

Jos:

Top om zo jullie belevenissen te lezen! Het leest als een boek.

• 17 Augustus 2017 - 10:48

Margreet:

Wat leuk om de reis samen met jullie mee te beleven aan de hand van het verslag en de foto´s. Geweldig!! Blijf genieten en foto´s maken. Dikke kusss van je tante :)

• 17 Augustus 2017 - 11:40

Johan :

Mooi verhaal, lekker in detail ook met die tijden haha. Jullie genieten lekker en dat is mooi om te lezen.

Have fun!

• 17 Augustus 2017 - 20:04

Hanny:

Wat een mooi verslag weer. Bijna hadden wij toen in Shri Lanka ook in zo'n volle trein gezeten. Weer je nog? Maar jullie hebben het nu echt beleefd. Xx mam